Jaký by měl být učitel 21. století

Včerejšek jsem strávila na konferenci, kde byste mne možná nehledali. Asociace Montessori ČR uspořádala již třetí ročník Českého Montessori setkání učitelů, které neslo název Jaký by měl být učitel 21. století.

Svým zaměřením jsem tam trochu vyčnívala, přesto mne to velmi obohatilo a já odcházela se skvělým pocitem, že učit je jedno z nejlepších povolání, nebo spíš poslání.

Elina Rautasalo

Dopolední přednášku vedla finská specialistka na Montessori výchovu a vzdělávání 3-6ti letých dětí – Elina Rautasalo, která moc hezky popsala principy této metody, jež klade obrovský důraz na vhodné a připravené prostředí pro dítě. Zmínila se ale též o připravenosti učitele. Nejde jen o to, aby ovládal například znalosti svého oboru, měl by být připraven i duševně. Měl by znát sám sebe, mít v sobě “uklizeno”, protože jediné, co můžeme změnit, jsme my sami. Nemůže změnit děti ani dospělé. Můžeme jim jen ukázat cestu. A proto bychom měli pracovat také na sobě.

Svou přednášku Elina zakončila tím, že my nevíme, co nám přinese budoucnost, nevíme, co bude z dnes malého dítěte. Měli bychom rozvíjet dítě tak, aby bylo na proměnlivou budoucnost co nejlépe připraveno a dokázalo si s ní poradit.

Jana Nováčková

Po obědě jsem se zúčastnila semináře Jany Nováčkové, české psycholožky a spoluautorky knihy Respektovat a být respektován. Celý workshop se samozřejmě točil kolem respektu a respektující komunikace, proto jsem si ho vybrala 🙂

Robert Čapek

Nicméně poslední seminář, který jsem navštívila, vedl Robert Čapek, český psycholog, odborník na didaktiku a autor několika knih. Tento workshop nesl název Nejlepším učitelem ve škole s poloviční námahou. Nemohla jsem si vybrat lépe! Robert Čapek se zaměřuje hlavně na ZŠ a SŠ, napsal už několik knih, jak být líným učitelem, a já po jeho semináři dostala po dlouhých letech zas chuť vrátit se učit na základku, protože je to přece děsně fajn 🙂

Učitel je eklektik

Proč jsem se ale ocitla na této konferenci? Přece proto, že slovy Roberta Čapka – učitel je eklektik. Tady si vezme něco z Montessori, tady z Waldorfu atd. a pak všechno spojí, aby dosáhl svého cíle.

A tak už mi nebude připadat divné, že kvůli tomu, abych byla dobrým muzikantem a učitelem hudby, čtu knihy i o psychologii, managementu nebo dokonce o financích 😀

Líbí se vám mé články a chtěli byste mě podpořit? Kupte mi kafe ☕️

Pošlete článek do světa:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přečtěte si také ...

Kam za hudebními tipy

Píšete mi moc krásné e-maily, jak se vám CoČech líbí a jak mé tipy rádi využíváte. Zajímá vás, kde se berou? Nosím v hlavě obrovské množství …

Hudební hry, které nezklamou

Také občas přemýšlíte, čím zrovna teď zabavit děti? Mám dnes pro vás hudební hry, které to udělají za vás a zároveň vloží do mozaiky dětského …

Jak na – Adámku náš

Úvod Lidová hudba je pokladem každého národa. Skrývá v sobě historii, lásku k lidem, k vlasti i krásu jazyka. Slova o životě a o všedních …

Přihlášení k odběru Muzikantského Letteru

Co získáte?

Po zadání e-mailové adresy Vám přijde potvrzovací e-mail, kde vyjádříte svůj souhlas se zpracováním osobních údajů.

Kam budete chtít e-knihu poslat?

Zadejte svůj e-mail a získáte nejen e-knihu Proč se vyplatí vést děti k hudbě, ale také pravidelné informace ze světa hudby v mém měsíčním Muzikantském Letteru.

Věřím, že Vám bude stejně užitečný jako e-kniha, ale kdyby ne, můžete se kdykoliv odhlásit.

Po zadání e-mailové adresy Vám přijde potvrzovací e-mail, kde vyjádříte svůj souhlas se zpracováním osobních údajů.